Раннє бронювання або «горящий» тур? Що вигідніше?

Раннє бронювання або «горящий» тур? Що вигідніше?

Доволі часто чую подібне питання від наших клієнтів, а тому, надіюся, дана стаття максимально роз’яснить тонкощі, пов’язані з цією дилемою, а для когось стане орієнтиром при виборі стратегії в покупці туру. 

 

Безперечно, щоб відповідь була повною – нам необхідно трохи заглибитися в особливості ціноутворення в туризмі. Отже, від чого ж залежить прайс туристичного пакету? Формуючи ціну на тур, оператор підсумовує вартість: транспортних витрат, проживання, страховки, трансферу, також закладає дельту заробітку свою та агента. Зупинимося на кожній з складових. 

 

Транспортні витрати при повітряних перевезеннях, котрі несе оператор, залежать від умов на яких оператор отримує посадочні місця в літаку. Викуповуючи блок місць чи цілий борт завчасно, що називається фрахтуючи рейс, оператор як правило має можливість більш дешево доставити туриста в пункт призначення, ніж купуючи квиток на регулярний рейс на переважно загальних підставах в системі бронювання. Одначе, зворотною стороною медалі для оператора стають ризики, які несе оператор зобов’язавшись сплатити місця на борту чартера авіакомпанії згідно договору з авіакомпанією. Адже, немає ніяких гарантій, що оператор завчасно продасть необхідну кількість турів, щоб заповнити борт завчасно. У випадку промахів з плануванням, популярністю конкурентних напрямків, або у зв’язку з іншими причинами здатними вплинути на попит, оператор потрапляє в ситуацію, коли незаповнених місць, за які вже оператором внесені кошти або мусять бути внесені на борту вдосталь, це ідеальний ґрунт для того, щоб з’явилися так звані «горящі, гарячі та підгораючі» тури. 

 

При успішних для туриста та несприятливих для оператора обставинах тур в найближчі кілька днів до вильоту може обійтися не тільки дешевше ніж за раннім бронюванням, але й дешевше ніж собівартість самого перельоту для оператора, оскільки ведеться боротьба за компенсацію хоч якоїсь частини витрат оператора. Втім, останнім часом деякі оператори стали пропонувати включити в склад тур пакету додатковою послугою разових перерахунок вартості тур пакету, що дозволяє у випадку зниження вартості оформити тур в нову ціну. Якщо говорити про тури з перельотом на регулярному рейсі в складі пакету, то тут як правило очікувати значно дешевших турів напередодні вильоту марно, навіть не дивлячись на те, що у оператора на рейсі може бути гарантований блок місць. По таким напрямкам є сенс попіклуватися про раннє бронювання туру зі знижкою на проживання, котру готель доносить до клієнтів за посередництвом операторів та агентів. Також варто звертати увагу на те, що хороші/пристойні готелі, як правило заповнюються = стають на стоп (stop sale), першими оскільки бронюються завчасно і в високий сезон приходиться обирати з того, що залишилося. 

 

Саме тому в останні кілька сезонів наші туристи все частіше цікавляться бронювання відпочинку завчасно, це говорить про те, що ми все ж наздоганяємо тенденції розвинутих туристичних ринків заходу, де раннє бронювання популярно вже протягом багатьох років. Що стосується автобусних турів і турів з використанням залізничного транспорту, тут як правило більшу частину собівартості туру складає сам проїзд і не так важливо залучає оператор власний автопарк чи звертається до послуг інших компаній перевізників, вартість за півроку до виїзду або за пару днів в цій складовій особливо не зміниться, якщо не буде суттєвих стрибків цін на паливо. Варто зазначити, що в автобусних турах оператору роблять ставку на хорошу ціну на перші продані місця в автобусі (5-10, або менше), заманюючи туристів до бронювання завчасно, подальші місця можуть бути реалізовані в більш високий тариф і тільки лишень коли недостає кілька місць для того щоб мінімальна за кількістю група була сформована оператор знову може активізувати мотиваційні акції ціною, що буває не часто. 

 

Інші складові ціни автобусних турів не є суттєвими та особливо не впливають на ціну туру і за пів року і за день до початку туру як правило залишаються незмінними. 

 

Резюмуючи написане, рекомендуємо уточнювати в тур агента особливості перельоту/проїзду, а також популярність передбачуваного готелю і вже виходячи з цього робити вибір на користь однієї з стратегій бронювання турів. В свою чергу раді будемо проконсультувати Вас по будь-якому з обраних Вами напрямків, посприяти у виборі готелю, програми туру, перельоту, тощо.

Директор туристического агентства «Кай Тур», Кривунь Алексей.

Тэги: