Чому авіакомпанії переносять рейси?

Чому авіакомпанії переносять рейси?

Питання, яке чув від туристів, певно, кожен тур агент. Для початку давайте звернемося до мови цифр. Статистика, до прикладу, за останній квартал «докарантинного» 2019 року на основі щомісячних даних наданих державною авіаційною службою по вильотам з аеропортів України говорить про те, що за останні три місяця 19-го року показник регулярності серед українських авіакомпаній склав 84%, цей показник на 2.2% вище ніж у іноземних авіакомпаній, що виконували рейси в той самий звітний період, а це значить, що 84% рейсів українських а/к з 11868 авіарейсів відлітали згідно розкладу, іншими словами невчасно вилітав ледь не кожен шостий рейс зі здійсненних. Для наочності проводимо повну картину по всім українським а/к за цей період:

 
        № П/П         Авіакомпанія          %  регулярності           Рейсів всього:     
        1                     Роза ветрів                      88,50                          1276     
        2                           МАУ                              87,67                          7200     
        3                      Мотор Січ                       87,00                            347     
        4                          Sky up                            75,23                          1752     
        5                   Atlasjet Ukraine                   74,30                            45     
        6                        Буковина                        73,57                            246     
        7                  Azur Air Ukraine                   70,83                            903     
        8                    Bravo Airways                     67,00                            50     
        9                         Yan Air                            57,85                             19     
        10                       Джоніка                        47,20                             30                
          
                                                                             84,00                          11868      

Які ж основні причини переносу авіарейсу? Варто відмітити, що не завжди корективи до графіку вносить погода, достатньо часто рейс затримується по причині пізнього прибуття в аеропорт вильоту самого судна з попереднього рейсу. Сучасні авіакомпанії старанно намагаються мінімізувати час прибуття на землі та максимізувати час перебування у повітрі, так як це напряму пов’язано з доходами та витратами. Виходячи з цього рейси плануються з мінімальними проміжками інтервалів часу. Ідеальний для авіакомпанії інтервал в аеропорту між прильотом та наступним вильотом складає приблизно годину. Якщо попередній рейс запізнюється, авіакомпанія може вдатися до заміни борту, щоб уникнути затримки. Якщо вільного борту не виявиться – затримка неминуча.

Літак може затриматися як в попередньому аеропорті так і під час слідування з нього. Причиною затримки може бути сильний зустрічний вітер, циклон, інше. Істотна частина затримок трапляється по причині технічної несправності суден. Велика частина з них усувається протягом 30 хв, також для кожного судна є частина тех неполадок, з якими згідно до інструкцій літак може здійснювати новий політ, не затримуючись на вимушений ремонт, у випадку якщо поломка не підпадає ні в перший ні в інший розряд наслідком стаж заміна борту або затримка вильоту, якщо заміни не знайшлося. Варто відмітити те, що пасажири доволі нечасто дізнаються про те, що причина затримки – це технічна несправність літака. Авіакомпанії намагаються не будоражити пасажирів перед польотом, якщо поломка була виявлена до їх посадки на борт. Якщо ж пасажири вже в салоні – в такому випадку обов’язково повідомляється істинна причина затримки.

Хотілось би окремо звернути увагу наскільки мульти-процесним є механізм роботи самого аеропорту. Це процеси вивантаження/завантаження багажу, подача трапу, заправка паливом та водою, прибирання салону, завантаження борт харчування на кожному з етапів цього ланцюжка подій можливий збій або затримка, крім вищезгаданого, можливі скупчення пасажирів на стойках реєстрації, паспортному контролі, нюанси з оглядом багажу. Не варто виключати людський фактор – це здоров`я екіпажу та пасажирів, часті випадки погіршення здоров’я безпосередньо перед посадкою або навіть на борту. Також бувають випадки, коли пасажира знімають з рейсу, якщо він неабияк заправився в кафе аеропорту або поблизу зони дьюті фрі. 

Можливі затримки, які спричинені з затримкою пасажирів, особливо якщо це група людей. Зокрема, якщо це транзитні пасажири.  Українським пасажирам, що подорожують регулярними рейсами у випадку затримок рекомендую ознайомитися з їх правами, котрі прописані в Правилах повітряних перевезень пасажирів та багажу, затверджених наказом міністрества інфраструктури України від 30 листопада 2012 року №735. При затримці рейсу:

  • На 2 години та більше для рейсів дальністю до 1500км;
  • На 3 години та більше для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км;
  • На 4 години або більше для інших рейсів

У відповідності до норм перевізника надається харчування, освіжаючі напої та можливість здійснити два безкоштовних дзвінка, або відправити телекс/факс-повідомлення, або e-mail.
Якщо виконання рейсу відкладається на наступний день, пасажир має право на номер у готелі, харчування та забезпечення трансферу по маршруту аеропорт – готель – аеропорт.

Якщо затримка рейсу з вильотом складає хоча б 5 годин, пасажир має право на компенсацію вартості квитка (його частини), зміну маршруту у відповідності до транспортних умов до кінцевого пункту призначення при першій можливості або в більш пізній час по бажанню пасажиру та за умов наявності вільних місць.
Перевезення пасажирів чартерним рейсом не передбачають компенсацій за затримку рейсу, але існує можливість оформити попередньо страховку від затримки рейсу, про яку піде мова в нашій наступній статті.

Директор туристичної агенції «Кай Тур», Кривунь Олексій.

Тэги: